Monday, February 8, 2010

Aku TersasaR...


Segala puji bagi Allah diatas segala nikmat yang diberikan...Alhamdulillah3x krn masih bernyawa dan punyai masa utk mengutip bekalan sebelum kealam yang
Sedikit muhasabah diri..
Masuk bulan febuari ni aku rasa macam2 jadi dan menyababkan hati ini begitu jauh dengan sang Pencipta...
-pandangan xterjaga-hati bermasalah
-banyak membuang masa
-leka
-solat xkusyhuk
-banyak ketawa
-prangsangka

Itu hanyalah sekadar yang nampak dimata kasar..dosa2 yang menyebabkan hatiku buta..
Aku jauh denganMu ya Allaah...xde kudrat pun aku nak bangun subuh berjemaah melainkan kudrat dariMu.. Aku begitu leka sekali...begitu lalali...
Macamane dgn ibadatku,thajud,dhuha,puasa,ibubapa
Dimanakah aku letak semuanya..

Begitukah perlakuan seorang dai’e...??

YA Allah aku terasa hina sekali...bukn mata yang buta tapi hati yang buta...
Berualangkali aku berjanji padaMu namun aku sering melakukan perkara yang sama..
Dimanakah taubatku selama ini?? Benarkah aku bersungguh-sungguh melakuknnya..
Tepuk dada Tanya iman..

Segala2nya milikMu ya Allah...aku hanyalah seorang hamba yang hina..jahil dan lemah
Sejak dua tiga hari ini aku rasa tidak tenteram sekali kerana terhijanya aku dengan Allah..Ini semua berlaku kerana kelalaian aku dan dosa2 yang telah aku lakukan
Dimanakah kesedaran itu..dimanakah hatiku,,keikhlasan??
Adakah aku benar2ikhlas berada dijalannya??
Hati ini begitu pedih sekali..kontang....
Dimanakah aku letakkn pergantunganku pada Allah??
Aku seorang yang lalai..pelbagai nikmat yang Allah kurniakn..namun aku tidak menyedarinya..

Bukan mata yang buta tapi hati yang buta....
Hati yang buta...

Adakah aku akan membiarkan ianya buta selama2nya..
TIdak. aku bertekad dengan izin Allah agar aku akan mencari cinta yang sejati iaitu cinta kepada Allah semata2...cinta pada Allah semata2

Ya..hati ini sangat perit sekali pabila berjauhan denga Allah...aku merinduinYa..
Aku menyintainya,,namun aku lemah..aku jahil..
YA Allah engkau berilah aku kekuatan dan petunjuk..sesungguhnya segal2nya hanyalah milikMu ...aku tidak punya apa yang engkau punya....
Ya hadiii...berilah aku petunjuk..Ya Quddus engkau bersihkanlah hatiku ini..ya nur Qolbi..
yA Allah...

“wahai orang2 yang beriman, mengapa kamu mengatakan sstu yang tidak kamu kerjakan? Sangatlah dibenci disisi Allah jika kamu mengatakan apa2 yang tidak kamu kerjakan” (As-Saff 3-4)

No comments: